تجهیزات گرمایش صنعتی

تاسیسات موتورخانه،راه اندازی استخر،گرمایش صنعتی

تجهیزات گرمایش صنعتی

تاسیسات موتورخانه،راه اندازی استخر،گرمایش صنعتی

تاسیسات موتورخانه (دیگ بخار،آبگرم و روغن داغ،سختی گیر، منبع انبساط،دیگ های زغال سنگ سوز، دیگ آبداغ، مبدل حرارتی، منبع کویل دار، فیلتر شنی)

طبقه بندی موضوعی

مهمترین بخش یک موتورخانه استخر تجهیزاتی است که برای گرمایش بخش های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. منبع اصلی گرمایش استخر که در موتورخانه آن مورد استفاده قرار می گیرند بویلرها هستند. برای تعیین ظرفیت بویلر مورد نیاز باید اتلاف حرارتی محیط ، مساحت محیط و دمای مورد نیاز برای گرم کردن آب مورد استفاده در دوش و دیگر بخش ها را در نظر گرفت.

دیگ استخر

گرمایش آب استخر بصورت کلی توسط بویلر ها انجام می شود . دیگ آب گرم و دیگ بخار ایستاده از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز در موتورخانه استخر و سونا هستند . تولید آبگرم مورد نیاز استخر به وسیله دیگ آب گرم انجام می شود و بخار مورد نیاز بخشهایی چون سونا و جکوزی بوسیله دیگ بخار تامین میگردد.

به طور معمولی یک استخر از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل محوطه استخر ، استخر شنا ، سونا بخار و سونا خشک، جکوزی، استخر آب سرد، رختکن ، دوش و توالت ها می باشد. هر کدام از این بخش ها بنا به استفاده آنها نیاز به تاسیسات گرمایشی یا مکانیکی دارند. برای عملکرد بهینه این تاسیسات بصورت یکپارچه در محل موتورخانه استخر تعبیه می شوند.

 

فروش عمده شیرینی نخودچی

تهیه شده از بهترین آرد نخودچی و مواد اولیه دیگر- ارسال شیرینی نخودچی به سراسر ایران

09383257288

تجهیزاتی که در موتورخانه استخر قرار داده می شوند عبارتند از :

 

دیگ آب گرم

دیگ بخار

دیگ آب داغ

دی اریتور

فیلتر شنی

مبدل حرارتی

سختی گیر

منبع کوئل دار

موگیر و صافی

کوره سونا خشک

کوره سونا بخار

دیگ بخار به دلایل مزایا و کاربرد آن در صنایع مختلف استفاده می شود و نیز از تجهیزات و لوازم استخر،سونا و جکوزی می باشد.

فروش عمده پودر کیک رضوی -  8-33759325-051 

 

روش های گرم کردن آب استخرها

به طور کلی برای گرم کردن آب تا دمای مطلوب می توان از دو روش بهره جست:

  1. گرم کردن آب استخر با استفاده از دیگ و مبدل حرارتی
  2. گرم کردن آب استخر با استفاده از واحدهای پیش گرمکن

در ابتدا ذکر این نکته حائز اهمیت است که اساس فرایند گرمایش آب استخر در هر دو شیوه یاد شده کاملا یکسان است. روش اول در کشور ما ایران رواج بیشتری دارد و روش دوم به ویژه برای استخرهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت استفاده از واحدهای یکپارچه پیش ساخته مراحل محاسبه و انتخاب سیستم کمی ساده تر خواهد بود و طراح صرفا بر مبنای ظرفیت گرمایی مورد نیاز، واحد گرمکن مناسب را از روی کاتالوگ شرکت سازنده انتخاب می کند. حال آنکه در صورت عدم استفاده از واحدهای گرمکن پیش ساخته انتخاب دیگ، مبدل، پمپ سیرکوله، طراحی سیستم لوله کشی و غیره باید متناسب با شرایط پروژه توسط طراح انجام پذیرد.

گرمایش آب استخر با استفاده از دیگ و مبدل حرارتی

دیگ ها

دیگ ها وسیله تهیه سیال گرم در سیستم های گرمایش مرکزی آبی و بخاری است. دیگ ها را می توان از نظر عملکرد و یا جنس مصالح به گروه های مختلفی تقسیم بندی کرد.

دیگ های چدنی همان طور که از اسم آن پیداست از چدن خاکستری استفاده می شود. دیگ های چدنی در ظرفیت های مختلف و معمولا به صورت قطعاتی (پره ای) به روش ریخته گری تولید می گردد. این دیگ ها بر اساس ظرفیت حرارتی آن ها از تعدادی پره چدنی تشکیل شده اند. در فضای وسط پره ها شعله مشعل قرار می گیرد و جهت افزایش بازده دیگ و حداکثر استفاده از انرژی حرارتی سوخت، در محیط پره ها مجرا های خاصی در نظر گرفته شده است که گاز های حاصل از احتراق از آن ها عبور می کنند و انرژی خود را به آب داخل دیگ منتقل می کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی